Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Lekcja otwarta – Europejski Dzień Mózgu

Uczeń obsługuje interaktywny program na monitorze dotykowym

Treść

LEKCJA OTWARTA – EUROPEJSKI DZIEŃ MÓZGU

17 marca 2022 roku uczniowie klasy 4a wzięli udział w intelektualnych zmaganiach z okazji Europejskiego Dnia Mózgu. Celem lekcji było zwrócenie uwagi na niezwykle ważną funkcję naszego mózgu. Dzięki niemu widzimy, słyszymy, czujemy, gromadzimy i przetwarzamy informacje. Ludzki mózg pracuje nawet wtedy, kiedy śpimy.  Należy zatem dbać o mózg poprzez odpowiednio dobraną dietę, aktywność fizyczną, sen oraz ćwiczenia intelektualne. W związku z tym tego dnia uczniowie klasy 4a  rozwiązywali  rebusy, zagadki i krzyżówki https://wordwall.net/pl/community/gra-memory, https://wordwall.net/pl/resource/28587441/emocje-w-obrazkach-i-zdj%C4%99ciach,, https://wordwall.net/pl/resource/26980810/zagadki-o-zwierz%C4%99tach.

Układali interaktywne puzzle https://puzzlefactory.pl/pl/kategorie/dla-dzieci, wyszukiwali różnice w obrazkach, łączyli elementy w pary, rozwiązywali zadania logiczne i wypisywali przysłowia i powiedzenia, w których występują nazwy zwierząt (np. dzielić skórę na niedźwiedziu, wylewać krokodyle łzy, dostać małpiego rozumu, mieć muchy w nosie). Uczniowie zostali zapoznani z filmami i prezentacjami dotyczącymi pracy mózgu https://www.youtube.com/watch?v=_waW5Tan0x, poznali kilka prostych ćwiczeń, które stymulują mózg https://www.youtube.com/watch?v=CHvG5O1SdTs. Zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Dzięki zaproponowanym ćwiczeniom uczniowie doskonalili uwagę, pamięć i koncentrację.

Opracowanie Aneta Juruś

236514