oswiecim wycieczka 2020Z każdej wędrówki przywozimy coś cennego- wiedzę na temat miejsca, które się odwiedziło. Taki też cel postawiliśmy sobie organizując szkolną wycieczkę do Zakopanego. Uczniowie poznali tradycję, kulturę i historię regionu podhalańskiego, podziwiali walory krajobrazu górskiego, uwrażliwiali się na piękno przyrody. Jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w okolicach Zakopanego jest Dolina Kościeliska. Widoki na Tatry zapierały dech w piersiach, trasa była dość łatwa, lekko wznosiła się w górę, miejscami była kamienista. Po około dwóch godzinach marszu dotarliśmy do schroniska Ornak. W bogatym programie wycieczki nie zabrakło czasu na dobrą zabawę i czas na relaks na Termach w Chochołowie.
Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc prawdziwie poznać dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Kraków – miasto królów, historyczne serce Małopolski. Królewskie miasto przywitało nas serdecznie mnogością zabytków, niezwykłym klimatem. Celem wycieczki było zwiedzenie Starego Miasta Krakowa – miejsca, będącego świadkiem najważniejszych dla Polski wydarzeń. Uczniowie odbyli spacer ulicą Floriańską, która wiedzie na Rynek Główny - centrum kultury. Tu zwiedzili Sukiennice, kościółek Św. Wojciecha i Kościół Mariacki, podziwiali obiekty zabytkowe – kamienice i pałace wokół Rynku. W godzinach południowych udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Zwiedziliśmy muzeum, zajrzeliśmy do katedry oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Zygmuntowska oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski.

W dniu 25 września uczniowie ZSP w Libuszy odbyli wycieczkę programową do Muzeum Auschwitz –Birkenau. Celem wycieczki było poznanie miejsca, które stało się symbolem Holokaustu i nazistowskich zbrodni popełnionych na Żydach, Polakach, Romach i innych narodowościach. Uczniowie obejrzeli film edukacyjny prezentujący historię powstania i cel założenia obozu oraz zwiedzili obie jego części. W trakcie zwiedzania młodzież dowiedziała się o warunkach życia więźniów, grupach narodowościowych, kategoriach i oznaczeniach więźniów, liczbie ofiar, sytuacji dzieci w obozie, eksperymentach medycznych, karach i egzekucjach, a także o ewakuacji i wyzwoleniu z obozu.
Z każdego z wyjazdów w naszych sercach pozostaną piękne pocztówki ze wspomnieniami, a zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystają podczas lekcji j.polskiego, historii i biologii.

Perfect Facebook Like Box Sidebar

Friday the 9th. . Joomla 3.0 Template.