- Szczegóły
- Odsłony: 469
JABŁKO pojawiało się już w Biblii i w greckich mitach, a w kulturze rzymskiej istniała nawet bogini, patronka sadów i owoców o imieniu Pomona. Jabłko jest też wraz z koroną i berłem jednym z insygniów władzy królewskiej. Owoc ten przyczynił się do rozkwitu nauki, bo podobno Isaac Newton odkrył prawo powszechnego ciążenia dzięki temu, że jabłko spadło mu na głowę. Jabłko to też symbol zdrowia i najbardziej znany polski owoc. Dlatego też grupa ,,Pszczółek postanowiła docenić ten wyjątkowy owoc naszych sadów i przyjrzeć mu się bliżej. Obchody Dnia Jabłka (23.09.2020r.) rozpoczęły się od lektury J. Brzechwy ,,Entliczek pentliczek" a następnie od rozmów na temat jego wyglądu, kolorów, wielkości, kształtu, smaku, różnych odmian oraz dlaczego warto je jeść i pod jaką postacią. W tym dniu królowała czerwień, zieleń i kolor żółty. Pszczółki przekonały się, że bardzo ważne jest to, żeby jabłka jeść ze skórką. Należy tylko pamiętać, aby przed spożyciem dokładnie je umyć. Skąd się biorą jabłka dzieci dowiedziały się z ilustracji „Od pestki do jabłka”. Wszystkie zabawy podczas pobytu dzieci w tym dniu dotyczyły oczywiście jabłek. Były to zabawy ruchowe, dydaktyczne i konkursy. Po jabłkowej konsumpcji owoców, starszaki przystąpiły do wykonania prac plastycznych czyli kolorowych jabłek, które zostały zawieszone na papierowym drzewie, jak również umieszczone w ogromnym koszu. Dzień Jabłka zakończył jabłkowy akcent- pieczone jabłko w sosie waniliowym. Mam nadzieję, że taki „tematyczny dzień” zachęci dzieci do sięgania po te pyszne rodzime owoce i posłuży promocji zdrowego stylu życia.
- Szczegóły
- Odsłony: 479
W dniu 15.09.2020 r., grupa ,,Leśne Duszki” i 17.09.2020r. grupa ,,Misie” miały przyjemność uczestniczyć w bardzo ciekawych zajęciach prowadzonych w Bibliotece Publicznej w Libuszy przez Panią Ewelinę Skrzypiec. Uczestnicy warsztatów mieli okazje poznać nową odsłonę papierowego teatru „Kamishibai” w utworze ,,Kotka Milusia”. Zainteresowanie również wzbudził czytany przez Panią Ewelinę utwór Doroty Sumińskiej ,,DLACZEGO OCZY KOTA ŚWIECĄ NOCĄ?”. Na zakończenie spotkania dzieci samodzielnie wykonały piękne kolorowe ,,Koty”. To był naprawdę bardzo wyjątkowy spacer.
- Szczegóły
- Odsłony: 428
Konkurs dla uczniów klas I-III
Zapraszamy uczniów klas I-III i ich rodziców do wzięcia udziału w konkursie pn
„Koleżanko, kolego makulatura to dobry śmieć, korzyści z niego możesz mieć”.
Organizatorem konkursu jest Gmina Biecz.
Konkurs ma na celu rozbudzenie wśród dzieci i młodzieży szkolnej Gminy Biecz poczucia odpowiedzialności za stan naszego środowiska.
Zbiórka makulatury odbywać się będzie w naszej szkole od 21 września 2020r. do 25 września 2020r.
Uczniowie przynoszą makulaturę do swoich sal lekcyjnych(gazety, kolorowe czasopisma, książki, zeszyty, zapisane lub wydrukowane kartki, opakowania papierowe, kartonowe, torby, ulotki. Makulatura ma być powiązana w paczki i zważona.
Trzech uczniów, którzy zbiorą największą liczbę kilogramów makulatury w naszej szkole otrzyma nagrody. Nagrody w konkursie zapewnia Gmina Biecz.
Rozstrzygnięcie konkursu 30 września 2020r.
Zachęcamy uczniów i rodziców do wzięcia udziału w konkursie i włączenia się do akcji.
koordynator konkursu: Justyna Rutana
- Szczegóły
- Odsłony: 424
Dnia 14 września udaliśmy się do biblioteki. Pani Ewelina zapoznała dzieci z treścią opowiadania „Bajka o Wiśle” autorstwa M. Zarębskiej i K. Szopy, przedstawionej w formie teatrzyku kamishibai. Był to kolejny etap realizacji akcji „CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM”.
Przedszkolaki odbyły podróż nurtem Wisły, począwszy od jej źródeł, aż do ujścia - Bałtyku. Podczas podróży poznały florę i faunę dorzecza, ważne regiony Polski, ale również problemy ekologiczne związane z zanieczyszczeniem środowiska. Utrwaliły charakterystyczne symbole, legendy związane między innymi z Krakowem i Warszawą.
Uwieńczeniem spotkania było wykonanie zbiorowej pracy plastycznej przedstawiającej Wisłę, z wykorzystaniem różnorodnych materiałów plastycznych.
- Szczegóły
- Odsłony: 538
Drodzy Rodzice, od 1 września 2020 r. nasze przedszkole rozpoczyna pracę z zachowaniem reżimu sanitarnego. Dołożymy wszelkich starań, aby odbyło się to w bezpiecznej, spokojnej i przyjaznej dziecku atmosferze. Zapraszamy do uważnego śledzenia zaleceń MEN i GIS dotyczących obowiązujących procedur.
https://www.gov.pl/web/edukacja/wytyczne-gis-mz-i-men
W przypadku zmian obostrzeń związanych z COVID 19, możliwe jest ograniczenie ilości dzieci w oddziale przedszkolnym o czym zostaną państwo poinformowani.
Będą funkcjonowały trzy wejścia dla rodziców i dzieci przedszkolnych:
- od strony hali sportowej wchodzą dzieci z grup Biedronki i Misie;
- główne wejście do Przedszkola – dzieci z grup Krasnale i Leśne Duszki;
- główne wejście do szkoły – dzieci z grup Skrzaty i Pszczółki.
M. Stelmach
- Szczegóły
- Odsłony: 925
Libusza, dnia 25.08.2020r.
O G Ł O S Z E N I E
Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Libuszy informuje, że rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 odbędzie się dnia 01.09.2020r. (wtorek) bezpośrednio w szkole o godz. 8.00 w klasach wraz z wychowawcami.
Nie będzie w tym roku szkolnym inauguracji podczas wspólnego spotkania na hali sportowej oraz Mszy Świętej na rozpoczęcie roku szkolnego wspólnej dla całej szkoły. Uczniów przychodzących do szkoły obowiązują maseczki ochronne na twarz. Dowóz uczniów będzie się odbywał według dotychczasowego rozkładu, uczniów w autobusie obowiązują maseczki. Uczniowie przy wejściu do szkoły dezynfekują ręce i udają się do klas. Uczniowie wchodzą do szkoły wejściami:
- główne: kl. I, II, III SP
- wejście do szatni: kl. III – V SP
- wejście przy Przedszkolu: kl. VI – VIII SP
Rodzice przyprowadzają dzieci do Przedszkola w maseczkach i przekazują je pod opiekę wychowawców grup.
Wszystkich dodatkowych informacji udzielą wychowawcy klas oraz personel szkoły i przedszkola.
- Szczegóły
- Odsłony: 1893
Z wielką radością pragnę poinformować, że w związku ze zrealizowaniem wszystkich modułów ogólnopolskiego projektu czytelniczego „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”, w roku szkolnym 2019/2020, nasze przedszkole otrzymało Certyfikat Wzorowej Placówki.
Celem projektu było rozwijanie czytelnictwa, włączenie rodziców w życie przedszkola - zachęcanie do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytania w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych, tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela, wprowadzenie dziecka w świat literatury, budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną, przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych, kształtowanie postaw patriotycznych dzieci oraz współpraca z nauczycielami z całej Polski.