oboz jezykowy minW Warszawie, w dniach 06.07- 12.07. 2012 odbył się drugi obóz językowy w ramach projektu „Lubię swoją szkołę” realizowanego w Gminie Biecz. W obozie językowym wzięli udział uczniowie z 6 szkół gimnazjalnych: 6 z Zespołu Szkół Nr 1 w Bieczu, 4 z Zespołu Szkół Nr 2 w Bieczu, 5 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Libuszy, 2 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strzeszynie, 3 z Binarowej i 5 z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rożnowicach, a opiekę nad nim sprawowały – p. Katarzyna Guzior i p. Joanna Jarecka - Ślusarz. Na obozie uczniowie przede wszystkim doskonalili język angielski na warsztatach językowych prowadzonych przez nauczycieli oraz zwiedzali Warszawę – tętniącą życiem metropolię i jednocześnie miasto o niepowtarzalnej historii. Wielką zaletą wyjazdu było to, że zajęcia językowe prowadzone były z zastosowaniem różnorodnych metod i form pracy i dzięki temu uczniowie mogli swobodnie posługiwać się językiem angielskim, wykorzystywać go w sposób praktyczny opracowując folder „Warsaw day by day” oraz na bieżąco konsultować się z prowadzącym zajęcia. Dzięki temu uczniowie ocenili swoje umiejętności językowe oraz wyznaczyli słabe i mocne strony, które stały się bodźcem do dalszej nauki języka angielskiego. 

W trakcie pobytu w Warszawie uczniowie zwiedzili szereg atrakcji turystycznych i ciekawych miejsc, których nie sposób tu w kilku słowach opisać. Uczestnicy obozu zauważyli, że w stolicy pamięta się o przeszłości i nie brak tu placówek poświęconych historii Polski, kształtujących tożsamość narodową i chroniących dziedzictwo narodowe. Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Narodowe, Muzeum Fryderyka Chopina, Muzeum Literatury, Muzeum Wojska Polskiego czy Muzeum Niepodległości to niezwykłe miejsca, których zwiedzanie sprawiło uczniom wielką frajdę i na trwałe zapisało się w pamięci. Uczestnicy obozu zwiedzili Zamek Królewski, Bazylikę Archikatedralną Jana Chrzciciela, Bazylikę Mniejszą pw. Świętego Krzyża, Kościół Św. Anny, zobaczyli Belweder, Pałac Kultury i Nauki, Pałac pod Blachą, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza, siedzibę Sejmu, przejechali trasą ambasad, zwiedzili Łazienki Królewskie – jedno z najpiękniejszych miejsc, które zachwyciło ich wspaniałą architekturą i bujną zielenią. Szczególną uwagę uczestników przyciągnął jeden z najważniejszych zabytków polskiej kultury narodowej - Pałac w Wilanowie, który należy do nielicznych zabytków w Warszawie, które w niezmienionej postaci przetrwały okres II wojny światowej. Ważnym punktem programu zwiedzania było odwiedzenie dwóch cmentarzy: Cmentarza Powązkowskiego – bogatego muzeum dziejów miasta, a także skarbnicy rzeźby i małej architektury. Na Powązkach uczniowie zobaczyli groby wybitnych Polaków, m.in. W. Bogusławskiego, S. Konarskiego, H. Kołłataja, B. Prusa, W. Reymonta, K. Kieślowskiego i wielu innych. Z kolei na Cmentarzu Wojskowym uczniowie w ciszy i zadumie przeszli nad grobami żołnierzy poległych w I wojnie światowej, uczestników powstań narodowych czy powstańców warszawskich.
Oderwaniem się od historii, zanurzeniem się w fascynującym świecie nauki i świetną zabawą dla każdego było zwiedzenie Centrum Nauki Kopernik – królestwa eksperymentów i raju dla ciekawych świata. Tam nasi uczniowie mogli samodzielnie przeprowadzać eksperymenty, dzięki którym zjawiska zachodzące w przyrodzie stały się zrozumiałe. Eksperymentowanie okazało się na tyle wciągające, że trzeba było na nie przeznaczyć kilka godzin. Niemniejszą atrakcją, zwłaszcza dla fanów futbolu, było obejrzenie supernowoczesnego i największego stadionu w Polsce. Nowo wybudowany Stadion Narodowy jest potwierdzeniem dokonanego przez Polskę skoku cywilizacyjnego. Kolejną atrakcją a zarazem magnesem przyciągającym zwiedzających Warszawę był Multimedialny Park Fontann. Tam obejrzeliśmy pokaz multimedialnego widowiska „Woda – Światło – Dźwięk” – magię żywiołów, muzyki i światła.
Obozowi w Warszawie towarzyszyły i wyjazdy poza Warszawę – wycieczka do Żelazowej Woli – miejsca urodzenia Fryderyka Chopina, wycieczka do Niepokalanowa – zwiedzanie Muzeum Ojca Kolbego, obejrzenie Szopki, Misterium Męki Pańskiej i Panoramy Tysiąclecia oraz wycieczka do serca Puszczy Kampinoskiej „Granica”.
Jak wynika z powyższej relacji program obozu, zarówno ten dydaktyczny jak i ten turystyczny był niezwykle bogaty i napięty. Opiekunowie-wychowawcy wraz z przewodnikiem czuwali by każda chwila pobytu w stolicy była efektywnie wykorzystana i niezapomniana. Dlatego też zajęcia językowe, oprócz tych prowadzonych w sposób tradycyjny w salach dydaktycznych, odbywały się też w ogrodach biblioteki uniwersyteckiej, na trasie zwiedzania w formie krótkiego podsumowania czy tez filmu – relacji w języku angielskim. Na koniec obozu uczestnicy zaprezentowali przygotowane przez siebie foldery – plakaty, otrzymali certyfikaty uczestnictwa i zrobili sobie pamiątkowe zdjęcia. Uczestnicy obozu podkreślali, że pobyt na obozie był okazją do zawarcia nowych znajomości, czasem wypoczynku i nauki, niepowtarzalną lekcją historii, która na trwałe zapisze się w ich pamięci.

Opracowanie
mgr Katarzyna Guzior

[zdjęcia: mgr Katarzyna Guzior, mgr Joanna Jarecka- Ślusarz]

Perfect Facebook Like Box Sidebar

Friday the 9th. . Joomla 3.0 Template.