aktywna magda 2018Dnia 17 maja br w grupie przedszkolnej 6latków - „Pszczółki”, wychowawczyni p.Magdalena Stelmach przeprowadziła zajęcia otwarte dla nauczycieli stażystów z wykorzystaniem monitora interaktywnego pt. „Na łące – rozwój motyla”. Dzieci poznały etapy rozwoju motyla poprzez wysłuchanie wiersza D. Gellner „Gąsienica – tajemnica”, a następnie obejrzały prezentację multimedialną „Motyle” z wykorzystaniem monitora interaktywnego. Następnie wspólnie przeliczały motyle prezentowane na monitorze, porównywały liczebności zbiorów, wskazywały na tablicy interaktywnej zbiory i łączyły je z odpowiednimi cyframi. Monitor interaktywny okazał się niezwykle atrakcyjny dla przedszkolaków. Efekty wizualne i dźwiękowe w aplikacjach zachęcały je do rysowania i kolorowania.

Duże zainteresowanie i zaangażowanie dzieci w zajęcia widoczne było podczas układania puzzli związanych z tematem łąki. Zastosowanie nowoczesnej technologii informacyjno – komputerowej jakim jest monitor interaktywny, przyczyniło się do aktywnego udziału przedszkolaków w zajęciach. Poprzez świetną zabawę poszerzyły swoją wiedzę przyrodniczą, doskonaliły umijętności przeliczania na konkretach, wzbogaciły wyobraźnię oraz umiejętność współpracy w grupie rówieśniczej. 

M.Stelmach

tik info maj 2018W kwietniu 2018 r. uczniowie obu klas szóstych szkoły podstawowych w ramach zajęć komputerowych aktywnie uczestniczyli w lekcji pt. "Wirtualne podróże".  W czasie lekcji nauczyciel inicjował rozmowę na temat podróżowania. Wspólnie z uczniami zastanawiał się jakie są kolejne etapy przygotowania podróży. Razem ustalalili, że trzeba wybrać cel podróży, trasę, środek transportu, co zamierzają zobaczyć i jak dużo czasu im to zajmie. Nauczyciel pytał gdzie można zdobyć wszystkie potrzebne informacje oraz wyjaśnił, że uczniowie mogą wykorzystać do tego narzędzia Mapy Google. Prowadzący lekcję zaprezentował uczniom aplikację Google Maps. Po zapoznaniu się z programem uczniowie przystąpili do wyznaczania tras do podanych wcześniej miast, zaczynając podróż ze swojej miejscowości. Zanotowali uzyskane wyniki: długość trasy, czas dojazdu. Nauczyciel zwrócił uczniom uwagę, że dojazd do wybranej miejscowości to nie wszystko. Trzeba się zastanowić co chcemy zobaczyć? Podpowiadał też uczniom, że warto zajrzeć na oficjalne serwisy internetowe miast, które chcemy odwiedzić. Można się z nich dowiedzieć co warte jest zobaczenia. Uczniowie oglądali internetowe „Oficjalne serwisy miast” oraz ustalili jakie ważne informacje można uzyskać na tych stronach? (zabytki, ciekawe miejsca, komunikacja miejska, godziny otwarcia i ceny biletów wstępu do obiektów itp.). Na koniec zajęć przyszedł czas na podsumowanie wycieczek oraz rozmowę na temat wykorzystania Internetu do zdobywania różnego rodzaju informacji. Podkreślano, że warto korzystać z oficjalnych serwisów, gdyż umieszczane są tam rzetelne i sprawdzone informacje. Uczniowie zwrócili uwagę, że zdjęcia satelitarne umieszczone w serwisie Mapy Google są wprawdzie imponujące, nie oddadzą jednak atmosfery miejsc i warto obejrzeć je w rzeczywistości. Mając do dyspozycji tak duży zasób informacji, jaki oferuje sieć internetowa bardzo łatwo jest zaplanować i zorganizować wycieczkę do interesującego nas miejsca.

Perfect Facebook Like Box Sidebar

Friday the 9th. . Joomla 3.0 Template.