„My Hometown” – kolejny projekt w programie Etwinning.
Treść
Od kwietnia 2023r grupa 8 uczniów z klasy 7A, realizuje międzynarodowy projekt edukacyjny w ramach programu eTwinning. Krajami partnerskimi są Rumunia (2 szkoły), Hiszpania (2 szkoły) ,Turcja (9 szkół -10 klas) oraz trzy szkoły z Polski. W sumie w projekcie bierze udział 16 szkół które reprezentuje 17 grup!!! Wiek uczniów jest w przedziale między 9, a 13 lat. Celem projektu jest rozwijanie kompetencji kluczowych jakimi są świadomość i ekspresja kulturowa, rozwijanie umiejętności cyfrowych, osobistych, społecznych, nauka uczenia się oraz szlifowanie języka angielskiego.
27 kwietnia na platformie Zoom, odbyło się pierwsze spotkanie wszystkich uczniów biorących udział w projekcie wraz z ich opiekunami. Każdy miał możliwość powiedzenia o sobie kilku zdań w języku angielskim jak również poznać swoich kolegów i koleżanki.
Póki co, jak to zwykle bywa w tego typu programach, projekt rozpoczął się od konkursu na logo z danej miejscowości w każdej szkole. Następnie na początku tygodnia odbędzie się głosowanie wśród uczniów i wybór najładniejszego projektu.
Każda grupa przygotowuje informacje o swoim mieście, następnie sprawdzą czy mają ze sobą coś wspólnego. Na Kahoot odbędzie się jako podsumowanie quiz o ich miejscowościach. Uczniowie pochwalą się też sławną postacią z ich miejsca zamieszkania oraz stworzą książkę kucharską z typowymi daniami dla danego regionu ich miejscowości.
Pracując nad projektem, w procesie edukacji, uczniowie wykorzystują następujące narzędzia Web 2.0: Canva, ToonMe, Wordcloud, Wakalet, Kahoot, Google Forms, Padlet, Zoom, Messenger czyli począwszy od aplikacji umożliwiających kontakt i połączenie z innymi użytkownikami sieci, a skończywszy na możliwościach publikowania i promowania swoich wytworów. Takie wykorzystanie nowej technologii daje uczniom możliwość rozwijania zdolności poznawczych, pracy w grupie, prezentowania własnych opinii szerokiemu gronu uczestników i zwiększania ich atrakcyjności na przyszłym rynku pracy.
Nauczyciel realizujący projekt: Małgorzata Haberek