Zajęcia z wykorzystaniem sprzętu
Treść
Kreatywność i Technologia: Zajęcia z Robotyki i Modelowania 3D dla klas szóstych #LaboratoriaPrzyszłości
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Libuszy rozwija pasje uczniów poprzez innowacyjne zajęcia z robotyki i modelowania 3D. Dzięki wsparciu programu Laboratoria Przyszłości uczniowie mają dostęp do nowoczesnych narzędzi technologicznych, które nie tylko bawią, ale i edukują.
Jesienne Kodowanie w klasach 2a i 3b: Roboty Photon w Akcji #LaboratoriaPrzyszłości
Od września 2024 klasa III b realizuje projekt eTwinning Colorful STEAM World, który zakłada zapoznanie młodych uczniów z tematyką STEAM – nauki (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Arts) oraz matematyki (Mathematics). W ramach projektu uczniowie mają okazję rozwijać swoje kluczowe umiejętności poprzez eksperymenty, zabawę oraz współpracę z rówieśnikami z Malty, Portugalii, Turcji, Grecji, Słowenii i Polski.
Nauka Przyszłości w klasie 3b: Robotyka z Photonem #LaboratoriaPrzyszłości
Uczniowie klasy 3b w naszej szkole mają okazję zgłębić tajniki robotyki i sztucznej inteligencji podczas zajęć prowadzonych przez trenera Łukasza Stelmacha. Dzięki robotom Photon i matom edukacyjnym zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości" dzieci mogły poczuć się jak młodzi inżynierowie technologii przyszłości!
Europejski Tydzień Kodowania w Naszej Szkole: Kreatywność i Technologia w Akcji! #LaboratoriaPrzyszłości
W naszej szkole 21-25 października 2024r. obchodziliśmy Europejski Tydzień Kodowania, znany również jako EU Code Week – inicjatywę, która promuje naukę programowania i rozwój umiejętności cyfrowych w sposób ciekawy i angażujący. W ramach tegorocznych obchodów nauczyciele informatyki, pan Łukasz Stelmach i pani Edyta Korzeniec, zorganizowali wyjątkowe zajęcia, które przybliżyły uczniom nowoczesne technologie i rozbudziły ich kreatywność.
Uczniowie klasy IIIb ukończyli cykl zajęć z zakresu Sztucznej Inteligencji #LaboratoriaPrzyszłości
13 czerwca uczniowie klasy IIIa ukończyli cykl zajęć z zakresu sztucznej inteligencji z wykorzystaniem robotów Photon. Dzieci na ostatnich zajęciach przekonały się, że roboty mogą być świetnymi graczami nie tylko w szachy, ale i w grę logiczną kółko i krzyżyk. Na początku zajęć uczniowie poproszeni zostali o zastanowienie się z czym kojarzyć się może data 11 maja 1997 roku, bowiem w tym dniu komputer po raz pierwszy wygrał mecz szachowy z mistrzem świata Gaarim Kasparowem.
Nowoczesne zajęcia z sztucznej inteligencji #LaboratoriaPrzyszłości w Klasie 3a z wykorzystaniem Robotów Photon.
Cieszymy się, że możemy podzielić się informacjami dotyczącymi innowacyjnych zajęć z sztucznej inteligencji, które odbyły się w klasie 3a naszej szkoły podstawowej. Dzięki programowi "Laboratoria Przyszłości" udało się wprowadzić nowoczesne narzędzia edukacyjne, a uczniowie zostali zapoznani z fascynującym światem sztucznej inteligencji przy użyciu robotów Photon.
Robotyczny mecz piłki nożnej z użyciem Photonów w klasach 1a i 1b: technologia wchodzi na boisko #LaboratoriaPrzyszłości
W naszej szkole podstawowej nieustannie staramy się wprowadzać innowacje edukacyjne, aby zachęcić uczniów do nauki poprzez fascynujące doświadczenia. Klasa 1a i 1b po wcześniejszym przeszkoleniu miała okazję połączyć edukację z zabawą, korzystając z robotów Photon do rozegrania emocjonującego meczu piłki nożnej.
Baza modeli 3D zostaje wzbogacona o figurki z "Hobbita" #LaboratoriaPrzyszłości
W Zespole Szkolno-Przedszkolnym nadchodzi nowa era edukacyjnej innowacji, a kluczem do tej rewolucji jest rozwinięcie bazy modeli 3D o kilkanaście niezwykłych figurek, przedstawiających postacie z klasycznej powieści fantasy J.R.R. Tolkiena - "Hobbita". To fascynujące poszerzenie zbioru modeli wprowadza uczniów do magicznego świata, jednocześnie stymulując ich kreatywność i wyobraźnię.
Biblioteka modeli 3D w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Libuszy
Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Libuszy – od kilku miesięcy powstaje szkolna biblioteka modeli 3D. Przygotowywane modele uatrakcyjnią model prowadzenia lekcji w koncepcji STEAM. Wszystkie pomoce dydaktyczne wydrukowano na drukarce 3D Zortrax M200 plus – zakupionej w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Pierwsze modele przygotowano dla następujących przedmiotów:
Dzień postaci z Bajek
5 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek. Wybrana data nie jest przypadkowa – jest to dzień urodzin jednego z największych twórców bajek – Walta Disney'a. Nasi uczniowie w środę przypomnieli całej społeczności szkolnej cudowny świat postaci z bajek, które są nieodzownym elementem ich dzieciństwa. Przebrali się za ulubionych bohaterów bajek: księżniczki, piratów, Mistrza Yodę, Olafa, myszkę Miki i wiele innych barwnych postaci. Dzień ten przypomniał wszystkim, jak ważne są bajki w życiu każdego dziecka.
Szkolenia i warsztaty z projektowania 3D
W czerwcu 2023r. praca konkursowa dotycząca "Lekcji w przestrzeni 3D" zgłoszona z Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Libuszy, została nagrodzona w ogólnopolskim konkursie organizowanym przez Skriware. Oprócz nagród rzeczowych, wygraną były również działania online i stacjonarne, które zostały zrealizowane w październiku 2023r. Pierwszym z nich był webinar poświęcony modelowaniu 3D w programie Tinkercad, w którym uczestniczyła klasa 7b.
Zajęcia z wykorzystaniem Wirtualnego Laboratorium „Empiriusz” w ramach EU Code Week, w naszej szkole!
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania to inicjatywa, w ramach której świętujemy kreatywność, rozwiązywanie problemów i współpracę, poprzez programowanie i inne działania związane z technologią. Główną ideą stojącą za wydarzeniem jest promowanie programowania poprzez pokazywanie młodzieży sposobów na realizację pomysłów przy pomocy kodu.
EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania w naszej szkole! #LaboratoriaPrzyszłości
Szkoła Podstawowa w Libuszy uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania – Code Week. Celem akcji było popularyzowanie i promocja nauki programowania. Uczniowie naszej szkoły przez cały tydzień brali udział w zajęciach wykorzystujących programowanie w nauce i zabawie oraz korzystanie z nowych technologii. Uczyli się programować, nabywali kompetencje związane z kodowaniem, rozwijali kreatywność, logiczne myślenie i ciekawość.
Uczniowie klasy IIIa rozpoczęli cykl zajęć z zakresu sztucznej inteligencji. #LaboratoriaPrzyszłości
W mijającym tygodniu klasa IIIa rozpoczęła cykl zajęć z zakresu sztucznej inteligencji, wykorzystując do tego pomoce naukowe, które szkoła pozyskała dzięki środkom w ramach Rządowego Projektu "Laboratoria Przyszłości" - projekt ma na celu wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Uczniowie klasy VIb ukończyli cykl zajęć projektowania 3D, programowania oraz mechatroniki #LaboratoriaPrzyszłości
Uczniowie klasy VIb ukończyli cykl zajęć związanych z robotyką oraz modelowaniem 3D. Jednym z ostatnich zagadnień omawianych podczas zajęć, była praca z aplikacją BeCREO kit w formule kursu do nauki konstruowania projektów, programowania wizualnego w środowisku Arduino. Trener wspólnie z uczniami omówił kompendium zawierające informacje dotyczące zawartej w zestawach elektroniki, sposobów jej łączenia oraz programowania.
Uczniowie klasy IIIa ukończyli cykl zajęć z zakresu Sztucznej Inteligencji #LaboratoriaPrzyszłości
30 maja uczniowie klasy IIIa ukończyli cykl zajęć z zakresu sztucznej inteligencji z wykorzystaniem robotów Photon. Dzieci na ostatnich zajęciach przekonały się, że roboty mogą być świetnymi graczami nie tylko w szachy, ale i w grę logiczną kółko i krzyżyk. Na początku zajęć uczniowie poproszeni zostali o zastanowienie się z czym kojarzyć się może data 11 maja 1997 roku, bowiem w tym dniu komputer po raz pierwszy wygrał mecz szachowy z mistrzem świata Gaarim Kasparowem. Kolejnym krokiem było wytrenowanie wszystkich możliwych ruchów jakie można wykonać na planszy – użyto do tego specjalnego oprogramowania dołączonego do robotów Photonów, które zostało wgrane monitora interaktywnego – dzięki temu każdy uczeń mógł aktywnie uczestniczyć w treningu.
Uczniowie klasy VIb doskonalą umiejętności z zakresu elektroniki, robotyki oraz mechatroniki #LaboratoriaPrzyszłości
W marcu swoją przygodę z elektroniką, robotyką oraz mechatroniką rozpoczęła klasa VIb. Było to możliwe dzięki zestawom konstrukcyjnym z mikrokontrolerami BeCreo oraz robotom edukacyjnym Photon zakupionymi w ramach Programu Laboratoria Przyszłości. Na ostatnich kwietniowych zajęciach koła robotyki uczniowie z wielkim zaangażowaniem rozpakowywali kartonowe pudełka BeCREO kit z edukacyjnymi zestawami z mikrokontrolerem do nauki programowania, robotyki.
Wirtualne laboratorium Empiriusz działa w naszej szkole. #LaboratoriaPrzyszłości
Uczniowie siódmych i ósmych klas naszej szkoły doświadczają na lekcjach chemii, prawdziwych lekcji przyszłości. Wszystko dzięki wirtualnemu laboratorium Empiriusz. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które pozwala w przyjazny, bezpieczny i ekonomiczny sposób realizować podstawę programową nauczania chemii.
Dzień Ziemi w grupie Leśne Duszki #LaboratoriaPrzyszłości
21 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi. Celem zajęć było kształtowanie proekologicznych nawyków w codziennym życiu, utrwalenie zasad dotyczących segregowania śmieci oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie dydaktycznym. Po omówieniu ilustracji dotyczących dbania o środowisko oraz przypomnieniu kolorów pojemników do segregacji śmieci, przeszliśmy do części głównej zajęć, z użyciem robota Photon Edu. #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci, Laboratoria Przyszłości
NOWY PRZYJACIEL DZIECI Z KLASY IIIA - PHOTON #LaboratoriaPrzyszłości
Photon to mały, biały robocik z wystającymi czółkami, który na stałe zagościł w naszej szkole dzięki uzyskanym środkom w ramach Rządowego Projektu "Laboratoria Przyszłości" - projekt ma na celu wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dzięki Photon-owi można w efektowny i zabawny sposób uczyć się kodowania i programowania. Od rysowania trasy "palcem" poprzez składanie bloczków do pisania programów.