Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka klas szóstych do Sandomierza

Zdjęcie grupowe klas szóstych przed Sandomierskim Ratuszem.

Treść

17 października 2023r.  roku odbyła się wycieczka  klas szóstych do Sandomierza.  Celem wycieczki było odkrycie uroków tego popularnego wśród turystów miasta. Po dotarciu na Sandomierski rynek udaliśmy się  do zbrojowni rycerskiej. Tutaj mogliśmy ubrać stroje rycerskie oraz wysłuchać niezwykle zabawnego wykładu dotyczącego rycerskiego kunsztu i historii miasta. Zwiedziliśmy też wystawę - Świat Ojca Mateusza - gdzie podpatrywaliśmy przy pracy księdza Mateusza Żmigrodzkiego, gospodynię Natalię Borowik oraz policjantów – Oresta Możejkę i Mieczysława Nocula. Wszystkie pomieszczenia zaaranżowane były na wzór pomieszczeń serialowych w użyciem oryginalnych elementów scenografii. Zwiedzanie samego centrum miasta rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer po miejskich uliczkach, podziwialiśmy m.in. zabytkowe kamieniczki, poznaliśmy historię Sandomierskiego zamku, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym oraz wąwozem Królowej Jadwigi.

Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na obiad oraz chwilę relaksu na Sandomierskim rynku. Pełni uroku tego miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Libuszy.