Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Dzielimy się doświadczeniem - lekcja pokazowa w ramach międzynarodowego projektu "The Little Prince in space". Cz. I

Logo programu etwinning - dwie postacie i napis etwinning

Treść

Mikołaja Kopernika, nie trzeba przedstawiać żadnemu polskiemu dziecku.  Ten wybitny uczony, który wyprzedzał swoje czasy przybył do naszej szkoły. 

25 kwietnia w klasie IVb odbyła się lekcja pokazowa z przyrody, z udziałem trzecioklasistów, którą przeprowadziła p. Marzena Przybyło-Furmanek. Jej celem było przybliżenie sylwetki polskiego astronoma Mikołaja Kopernika, w postać którego wcielił się uczeń Mateusz Ziobroń, oraz poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat Układu Słonecznego. Nauczyciel, zaprosił uczniów w podróż w kosmos, a Mikołaj Kopernik (czyli uczeń klasy IV b Mateusz Ziobroń), powiedział kilka słów o swoich dokonaniach. Wspomniał o swoim odkryciu, które opisał w dziele „O obrotach sfer niebieskich”. Następnie prowadząca wyjaśniła uczniom, na czym polega teoria heliocentryczna. Wykorzystała wykonane przez uczniów makiety Układu Słonecznego, plansze i inne pomoce naukowe. Nie zabrakło też elementu zabawy. Uczniowie wcielili się w role planet i zaprezentowali ich ruch w Układzie Słonecznym. Podczas zajęć uczniowie pracowali w grupach, poszukując dodatkowych informacji i ciekawostek, w książkach wypożyczonych ze szkolnej biblioteki. Podsumowaniem zajęć była prezentacja multimedialna oraz quiz. Na zakończenie spotkania zaproszony gość (Mateusz Ziobroń – Mikołaj Kopernik) zaprosił uczniów do Torunia i poczęstował wszystkich toruńskimi piernikami. 

Lekcja pokazowa o Mikołaju Koperniku jest częścią międzynarodowego projektu  pt „The Little Prince in Space”  czyli „Mały Książę w Kosmosie” w ramach programu eTwinning realizowanego przez uczniów klasy IVb pod opieką p. Małgorzaty Haberek. Działania projektowe oparte są na metodologii STEAM ułatwiającymi naukę przedmiotów ścisłych, matematyki, technologii, inżynierii i sztuki. Metodologia STEAM to całkowite odwrócenie tradycyjnego podejścia do nauczania. Dziecko przestaje być biernym odbiorcą wiedzy podawanej przez nauczyciela. Staje się naukowcem, konstruktorem, odkrywcą i inżynierem. Podążając za naturalną potrzebą doświadczania i przeżywania przygód, uczniowie poznają tajemnice otaczającego ich świata. Nie boją się eksperymentować, tworzyć i próbować różnych rozwiązań. 

Eksperci nie mają wątpliwości, że już za kilka lat takie umiejętności jak: analityczne myślenie, komunikacja, znajomość języków obcych i efektywna praca w grupie będą niezbędne do odniesienia sukcesu. 

Marzena Przybyło-Furmanek
Małgorzata Haberek 
Szkolny koordynator projektów eTwinning 
 

391801