Nowy rok…nowy projekt „Colorful STEAM World”
Treść
Od września 2024 roku klasa 3b w Zespole Szkolno -Przedszkolnym w Libuszy przystąpiła do realizacji kolejnego projektu eTwinning. Projekt skierowany jest do uczniów w wieku 7-10 lat, trwa cztery miesiące i w swym założeniu ma przybliżyć uczniom tematykę STEAM. Koordynatorem projektu jest nauczyciel języka angielskiego p. Katarzyna Guzior. Nasza szkoła po raz kolejny bierze udział w projekcie eTwinning, który ma na celu rozwijanie kluczowych umiejętności uczniów w dziedzinach STEAM: nauki (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Arts) oraz matematyki (Mathematics). W tym czasie uczniowie będą realizować kreatywne zadania, które pozwolą im uczyć się poprzez eksperymenty, zabawę oraz współpracę z rówieśnikami z innych krajów. Projekt angażuje szkoły partnerskie z różnych krajów Europy – Malty, Portugalii, Turcji, Grecji, Słowenii i Polski. Każda szkoła współpracuje z klasą partnerską, co pozwala na wymianę doświadczeń, materiałów edukacyjnych i wspólne tworzenie projektów. W ramach platformy eTwinning uczniowie i nauczyciele regularnie komunikują się, wymieniają pracami oraz wspólnie opracowują końcowe rezultaty działań.
Głównym celem projektu jest rozwijanie umiejętności związanych z STEAM, ze szczególnym naciskiem na współpracę międzynarodową, pracę zespołową oraz rozwój językowy. Uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę z poszczególnych dziedzin, ale również uczą się współpracować z rówieśnikami z różnych kultur, co poszerza ich horyzonty i rozwija kompetencje społeczne. Dodatkowo, projekt przyczynia się do lepszego rozumienia technologii, inżynierii i matematyki poprzez praktyczne, kreatywne zadania.
Projekt ten pozwala na wymianę doświadczeń między uczniami i nauczycielami z różnych krajów. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem platformy, gdzie szkoły regularnie wymieniają się materiałami edukacyjnymi, zdjęciami, filmami oraz efektami wspólnych projektów. W ten sposób uczniowie mają możliwość poznania innych kultur i rozwijania swoich umiejętności językowych w naturalny, praktyczny sposób.
Projekt STEAM to doskonała okazja do nauki poprzez zabawę, doświadczanie i współpracę międzynarodową. Jest to innowacyjne podejście do edukacji, które łączy tradycyjną wiedzę z nowoczesnymi narzędziami, rozwijając jednocześnie kluczowe umiejętności XXI wieku.