Międzynarodowe Inspiracje na Aktywne Przerwy – Relacja ze spotkania z Polską, Hiszpanią, Ukrainą i Czechami
Treść
Podczas spotkania, które odbyło się 12 grudnia, w ramach projektu eTwinning Active Together: Aktywni Razem uczniowie z czterech krajów mieli okazję wymienić się swoimi doświadczeniami i pomysłami na temat aktywnego spędzania przerw w szkole. Spotkanie rozpoczęło się od krótkiego przedstawienia uczestników i celów projektu. Naszą szkołę reprezentowało 9 uczniów z klasy 5B: Zuzia Szurek, Tosia Piskorz, Julia Marczyk, Martyna Bajorek, Nikola Karp, Beatka Kosiba, Wiktoria Nigborowicz, Mateusz Ziobroń i Dawid Jędrys.
Uczniowie entuzjastycznie dzielili się swoimi odczuciami na temat realizowanych w ich szkołach aktywnych przerw. Opowiadali o różnych formach ruchu, jakie są organizowane podczas przerw, takich jak taniec, gry zespołowe, gra w gumę, skakanka, czytanie książek czy ćwiczenia fitness. Dyskusja była bardzo ożywiona i pełna inspiracji, a uczestnicy chętnie słuchali i czerpali pomysły od swoich rówieśników z innych krajów. Efektem tej części spotkania było zrozumienie, że wszystkie dzieci, mimo różnych języków i tradycji kulturowych, dzielą te same miłe chwile i doświadczenia w swoich szkołach.
Interaktywna część spotkania obejmowała użycie aplikacji Wordwall, gdzie uczniowie odpowiadali na losowo wybrane pytania dotyczące ich życia szkolnego, hobby, zainteresowań, dnia codziennego w domu oraz sposobów spędzania wolnego czasu. Dzięki temu każdy uczestnik miał możliwość zaprezentowania się choćby przez chwilę.
Na zakończenie spotkania, uczniowie napisali życzenia bożonarodzeniowe na Padlecie. To sympatyczne akcentowanie pozwoliło nie tylko na podzielenie się świątecznym duchem, ale także na stworzenie pamiątkowej tablicy z życzeniami, która będzie miłym wspomnieniem z tego międzynarodowego spotkania.
Niestety, z powodu wycieczki klasowej, podczas tego wydarzenia zabrakło 4 uczennic z klasy 7B: Mai Żychowskiej, Patrycji Grajewskiej, Julii Kosiby i Emilki Gąsior – to właśnie one jako pierwsze pozytywnie odpowiedziały na udział w projekcie Active Together i realizowanie Aktywnych Przerw w naszej szkole. Od października dziewczynki prowadzą zajęcia taneczne we wtorki i czwartki.
W listopadzie, w każdy poniedziałek i środę, uruchomiliśmy coś specjalnego dla młodszych klas – czytanie książek przez starszych uczniów w bibliotece szkolnej. Tego zadania podjęła się Ania Huk z klasy 8B, a od grudnia zastąpiła ją pani Katarzyna Pabisz.
I na tym nie koniec! Uczniowie klasy 5B zaproponowali dodatkowe zajęcia na Aktywne Przerwy: grę w gumę oraz skakankę. Ta inicjatywa od razu zyskała uznanie wśród licznego grona kolegów i koleżanek z innych klas.
Dziękujemy Panu Dyrektorowi za wspieranie naszego projektu: szkoła zakupiłam głośnik JBL do odtwarzania muzyki podczas tańca oraz gumy do skakania i skakanki.
Udział w międzynarodowym projekcie eTwinning, takim jak Active Together: Aktywni Razem, niesie ze sobą wiele korzyści dla uczniów:
1.Rozwój umiejętności językowych: Uczniowie mają okazję komunikować się z rówieśnikami z innych krajów, co sprzyja doskonaleniu umiejętności posługiwania się językiem obcym.
2.Zrozumienie i tolerancja kulturowa: Spotkania z uczniami z różnych krajów pozwalają na poznanie innych kultur, co zwiększa tolerancję i zrozumienie międzykulturowe.
3.Kreatywność i innowacyjność: Projekty międzynarodowe często wymagają kreatywnego podejścia i innowacyjnych rozwiązań, co stymuluje twórcze myślenie u uczniów.
4.Rozwój umiejętności interpersonalnych: Współpraca w międzynarodowym zespole pomaga rozwijać umiejętności komunikacyjne, pracy w grupie oraz rozwiązywania problemów.
5.Motywacja do nauki: Udział w interesujących projektach zwiększa motywację uczniów do nauki i angażowania się w życie szkolne.
6.Nowe znajomości i przyjaźnie: Projekty takie jak eTwinning pozwalają na nawiązywanie nowych znajomości i przyjaźni z uczniami z innych krajów, co może być cennym doświadczeniem na całe życie.
7.Zwiększenie aktywności fizycznej: Skupienie się na aktywnych przerwach sprzyja propagowaniu zdrowego trybu życia i regularnej aktywności fizycznej wśród uczniów.
8. Rozwój umiejętności technologicznych: Uczniowie uczą się korzystania z różnych narzędzi i aplikacji, co zwiększa ich kompetencje technologiczne.
W projekt zaangażowane są opiekunki Samorządu Uczniowskiego panie Elżbieta Pilch i Aneta Juruś oraz bibliotekarz szkolny pani Katarzyna Pabisz.
Małgorzata Haberek – koordynator projektu