Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Nowoczesne kompetencje, rozwój osobisty i wiara we własny potencjał! Małopolski Program Wspierania Uczniów – zajęcia projektowe dla uczniów klas V–VIII

Uczniowie zgłaszający się do odpowiedzi i preentacji wykonanego zadania

Treść

Starsza grupa uczestników projektu „Chcę, mogę, potrafię” – uczniowie klas V–VIII – do której skierowany jest projekt to młodzi ludzie o wysokim potencjale, którzy potrzebują odpowiedniego wsparcia, aby w pełni go rozwinąć. Program pomagał im nie tylko osiągać lepsze wyniki w nauce, ale przede wszystkim budował ich samoświadomość, pewność siebie oraz kluczowe umiejętności niezbędne w XXI wieku.
Dzięki nowoczesnym metodom pracy – takim jak metoda projektowa, badawcza czy dyskusyjna – uczniowie uczyli się nie tylko wiedzy teoretycznej, ale także jej praktycznego zastosowania. Każde zajęcia były okazją do rozwijania logicznego i krytycznego myślenia, przedsiębiorczości, kreatywności oraz umiejętności pracy w grupie.
Jak wyglądały zajęcia?
    uczniowie samodzielnie analizowali problemy i tworzyli rozwiązania w ramach projektów badawczych,
    brali udział w debatach i uczyli się argumentować swoje opinie,
    tworzyli własne inicjatywy i uczyli się planowania działań, rozwijając postawę przedsiębiorczą,
    uczestniczyli w warsztatach kreatywnego myślenia – uczyli się radzić sobie z wyzwaniami i tworzyli innowacyjne pomysły,
    korzystali z nowoczesnych narzędzi i technologii, ucząc się ich praktycznego wykorzystania.
Co uczniowie zyskali?
    świadomość swoich talentów i możliwości,
    umiejętność pracy zespołowej i skutecznej komunikacji,
    pewność siebie w wystąpieniach publicznych,
    zdolność rozwiązywania problemów i planowania działań,
    motywację do rozwoju i działania – nie tylko w szkole, ale i poza nią.
Uczniowie mówili wprost: „To są zupełnie inne zajęcia – ciekawe, praktyczne i naprawdę potrzebne!” Rodzice z kolei zauważali, że ich dzieci zyskały nie tylko nowe umiejętności, ale przede wszystkim wiarę w siebie i motywację, która przekłada się na ich codzienne funkcjonowanie w szkole i poza nią.
Jako lider projektu z dumą obserwowałam postępy uczniów i pragnę w tym miejscu podkreślić, że jest to niezwykle inspirująca młodzież, która potrzebowała tylko impulsu i przestrzeni do rozwoju. Projekt „Chcę, mogę, potrafię” dał im tę przestrzeń – i przyniósł realne efekty.
Projekt ten to coś znacznie więcej niż dodatkowe zajęcia – to kompleksowe wsparcie, które zmieniło postrzeganie nauki, wzmocniło uczniów i dało im narzędzia do działania. Dzięki niemu nasi uczniowie – zarówno młodsi, jak i starsi – nie tylko rozwijali się intelektualnie, ale także czerpali radość z nauki, większe poczucie wartości i realną motywację do dalszego rozwoju. I co najważniejsze – rodzice widzą tę zmianę i doceniają projekt za jego realną wartość!

Katarzyna Guzior
Lider Projektu

483735