Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Świetlica szkolna w projekcie eTwinning. 

Świetlica szkolna w projekcie eTwinning. 

Treść

Nasza szkoła od kilku lat z powodzeniem realizuje projekty w ramach programu eTwinning. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od grupy przedszkolnej, a kolejne działania obejmowały klasy nauczania wczesnoszkolnego, uczniów klas 4–8 oraz samorząd szkolny. Tym razem postanowiliśmy rozszerzyć naszą aktywność o świetlicę szkolną, która z entuzjazmem dołączyła do nowego, ogólnopolskiego projektu „Misja na cztery łapy” skupiającego 18 szkół z całej Polski i aż 22 grupy uczniów. Projekt trwa od października do stycznia, a jego głównym celem jest pokazanie dzieciom, że zwierzęta to nie tylko nasi towarzysze, ale również prawdziwi bohaterowie, którzy odegrali ważną rolę w historii, nauce i kulturze.

Cele projektu
- Rozwijanie empatii i szacunku do zwierząt
- Budowanie świadomości, jak zwierzęta wspierają ludzi (w historii, medycynie, ratownictwie)
- Rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych
- Integracja wiedzy z zakresu przyrody, historii i wartości
- Kształtowanie postaw odpowiedzialności za świat przyrody

Projekt rozpoczęliśmy od rozmowy z uczniami o bohaterach – kim są, jak wyglądają i czy zwierzęta też mogą nimi być. Dzieci dowiedziały się, że poznają trzy niezwykłe zwierzęta-bohaterów, które zapisały się w historii świata. Wykonały również prace plastyczne związane ze zwierzęcymi bohaterami, które ozdobiły nasz kącik projektowy. W październiku uczniowie świetlicy zapoznali się z niezwykłą historią Cher Ami – bohaterskiego gołębia, który podczas I wojny światowej uratował życie wielu żołnierzom. Dzieci z zainteresowaniem słuchały opowieści, a następnie dzieliły się swoimi przemyśleniami na jej temat. W ramach kolejnego zadania uczniowie przygotowali zaszyfrowaną wiadomość dla innej grupy. Była ona tworzona z myślą o młodszych odbiorcach i odszyfrowywana za pomocą specjalnego zwierzęcego alfabetu. Następnie grupy zamieniały się rolami – każda miała okazję zarówno szyfrować, jak i rozszyfrowywać wiadomości. Była to świetna zabawa rozwijająca logiczne myślenie i współpracę. Uczniowie wzięli również udział w działaniu plastyczno-refleksyjnym. Każde dziecko przygotowało i ozdobiło własne piórko, dodając kolory, wzory i detale według własnego pomysłu. Starsi uczniowie wypisali na piórkach swoje pozytywne cechy lub „super moce” – to, co w sobie lubią, w czym są dobrzy lub co ich wyróżnia. Wszystkie piórka zostały połączone, tworząc symboliczne skrzydła, które zawisły w naszej placówce jako znak wspólnoty, różnorodności i siły, jaką każdy wnosi do grupy.

Projekt trwa nadal, a przed nami kolejne inspirujące działania – m.in. . poszukiwanie historii innych dzielnych zwierząt i tworzenie wspólnego kalendarza projektowego, który zawiśnie w naszych salach.

Małgorzata Haberek – koordynator projektu 

667434