Klasa 6B ZSP Libusza oficjalnie w programie Klasy Patronackiej eTwinning.
Treść
Z dumą informujemy, że nasza szkoła oficjalnie otrzymała pamiątkową tablicę potwierdzającą realizację Klasy Patronackiej eTwinning w klasie 6B. To wyjątkowe wyróżnienie stało się symbolem nowoczesnej, otwartej i inspirującej edukacji, którą wspólnie tworzymy w ZSP Libusza.
Uczniowie klasy 6B zostali również obdarowani odblaskami z napisem „Uczę się w klasie patronackiej eTwinning”. Te praktyczne gadżety nie tylko przypominają o naszym udziale w prestiżowym programie, ale także zwiększają bezpieczeństwo dzieci podczas jesiennych i zimowych wieczorów.
W ramach zajęć z przedmiotu „eBezpieczeństwo z eTwinning” uczniowie aktywnie uczestniczą w międzynarodowym projekcie „Digital Superheroes”. Mieli już okazję poznać swoich kolegów z projektu, wykonując inspirujące projekty T-shirtów, które opowiadały o nich samych — zawierały ich imiona, ulubione rzeczy i pasje. Dzięki temu mogli w kreatywny sposób przedstawić swoją osobowość i zainteresowania. Dodatkowo przygotowali wspólną międzynarodowąprezentację w programie Canva, w której zaprezentowali swoją szkołę oraz miejscowość. Było to nie tylko ćwiczenie z wykorzystania nowoczesnych narzędzi cyfrowych, ale także okazja do pokazania partnerom projektu, jak wygląda życie i edukacja w Libuszy.
To dopiero początek naszej przygody — w kolejnych miesiącach będziemy dzielić się relacjami z działań, które pokażą, jak uczniowie klasy 6b rozwijają kompetencje XXI wieku i stają się odpowiedzialnymi obywatelami świata cyfrowego.
Warto podkreślić, że w czerwcu przedmiot eTwinning pojawił się na świadectwach w 54 klasach w całej Polsce. Pomysłodawcy tej wyjątkowej inicjatywy -nauczyciele z VIII Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Gdańsku — kontynuują swoje innowacyjne działania, inspirując kolejne szkoły do utworzenia Klas Patronackich. W roku szkolnym 2025/2026 takich klas będzie już 92. W województwie małopolskim to wyróżnienie otrzymało tylko 6 szkół.
Jesteśmy dumni, że nasza szkoła znalazła się w tym gronie, co motywuje nas do dalszych działań na rzecz innowacyjnej edukacji.
Koordynator programu
Małgorzata Haberek