Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Szkolne rozmowy o odporności psychicznej i powstanie Strefy Komfortu

miękkie pufy do siedzenia w strefie komfortu na korytarzu dla uczniów

Treść

W listopadzie, w ramach programu „Kurs na Odporność. Szkoła z Klasą”, wychowawczynie klas 5a, 6a i 6b przeprowadziły z uczniami szkolne rozmowy dotyczące odporności psychicznej. Była to okazja do spokojnej refleksji nad tym, co pomaga młodym ludziom radzić sobie z trudnymi emocjami, stresem i codziennymi wyzwaniami. Uczniowie bardzo szczerze opowiadali o swoich potrzebach. Wielu z nich podkreślało, że czują się samotni, brakuje im przyjaciół, kogoś, kto ich wysłucha, a przede wszystkim — miejsca, w którym mogliby w ciszy porozmawiać, odpocząć lub po prostu pobyć chwilę ze sobą.Wspólnie zauważyli, że w naszej szkole brakuje przestrzeni, która dawałaby im taką możliwość. To właśnie ich głosy stały się inspiracją do stworzenia uczniowskiego projektu w ramach programu „Kurs na Odporność”.

Strefa Komfortu – przestrzeń stworzona przez uczniów i dla uczniów
W efekcie listopadowych rozmów powstała Strefa Komfortu – wyjątkowe miejsce na II piętrze szkoły, zaprojektowane przez klasy biorące udział w programie. To przestrzeń, która ma służyć wyciszeniu, odpoczynkowi i spokojnym rozmowom.

Strefa została wyposażona w:

- parawany zapewniające prywatność,

- pufy i duże gumowe piłki do siedzenia,

- rośliny w donicach,

- delikatne, migające światełka tworzące atmosferę spokoju.

Aby zachować charakter tego miejsca, obowiązują proste zasady: bez telefonów i bez plecaków. Dzięki temu uczniowie mogą naprawdę odpocząć, skupić się na rozmowie lub po prostu pobyć chwilę w ciszy i komforcie.

Miejsce, którego naprawdę potrzebowali
Strefa Komfortu to nie tylko nowa przestrzeń w szkole — to odpowiedź na realne potrzeby uczniów, które sami wyrazili. To także dowód na to, że wspólne działania, rozmowa i uważność na siebie nawzajem mogą prowadzić do pozytywnych zmian w szkolnym środowisku.

Razem tworzymy szkołę, w której każdy czuje się ważny, zauważony i wysłuchany.


Małgorzata Haberek, Dorota Kozioł, Renata Gryboś 

753930