UCZNIOWIE KLAS PIERWSZYCH CZYTELNIKAMI BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
Treść
Pasowanie na Czytelnika Biblioteki Szkolnej, to wyjątkowe wydarzenie w życiu każdego pierwszoklasisty. W tym dniu następuje oficjalne przyjęcie najmłodszych uczniów do grona czytelników biblioteki. Głównym celem uroczystości jest zachęcenie dzieci do korzystania z biblioteki szkolnej i rozwijania umiejętności czytania.
W naszej szkole uroczystość ta odbyła się 10 marca. W związku z zagrożeniem epidemiologicznym każda z pierwszych klas z wychowawczyniami P. Bożeną Chowaniec
i P. A. Pabis odwiedziła bibliotekę szkolną w innych godzinach. Uczniowie uczestniczyli
w zajęciach bibliotecznych ,,Moja pierwsza wizyta w bibliotece szkolnej”, podczas których rozwiązali krzyżówkę, której hasło brzmiało BIBLIOTEKA, zapoznali się z regulaminem biblioteki szkolnej i z jej księgozbiorem. Pierwszoklasiści z „Księgi życzeń książki” dowiedzieli się, jak należy obchodzić się z książką, by jej nie zniszczyć. Następnie złożyli przyrzeczenie „My uczniowie pierwszej klasy, uroczyście przyrzekamy, że będziemy książki kochać, krzywdy zrobić im nie damy”, a także wypożyczyli do domu swoje pierwsze książeczki.
Na zakończenie, na pamiątkę pasowania na czytelnika, dostali oryginalne zakładki do książek, sówki robione na szydełku, wklejki do zeszytu oraz przysłane przez Instytut Książki wyprawki dla pierwszoklasistów.
Drodzy Rodzice, korzystając z okazji chciałabym podkreślić, jak bardzo ważną rzeczą jest czytanie dzieciom minimum 20 minut dziennie bajek i innych utworów literackich przez rodziców i najbliższych. Czytanie na głos stymuluje pamięć, nawiązywana jest bezpośrednia relacja co w dużym stopniu przyczynia się do wszechstronnego rozwoju dziecka. Obcowanie ze słowem pisanym pobudza wyobraźnię, uczy kreatywności, ortografii, empatii, wrażliwości na innych, jest cudowną receptą na nudę, wprowadza w całkiem nowy świat. Codzienne czytanie dziecku dla przyjemności jest czynnością prawdziwie magiczną, zaspokaja wszystkie potrzeby emocjonalne dziecka, znakomicie wspiera jego rozwój psychiczny, intelektualny i społeczny, jest jedną z najskuteczniejszych strategii wychowawczych.