Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania #LaboratoriaPrzyszłości

Uczeń steruje robotem photonem. 3 roboty poruszają się na macie edukacyjnej w kształcie miasta.

Treść

Szkoła Podstawowa w Libuszy uczestniczyła w Europejskim Tygodniu Kodowania – Code Week. Celem akcji było popularyzowanie i promocja nauki programowania. Uczniowie naszej szkoły przez cały tydzień brali udział w zajęciach wykorzystujących programowanie w nauce i zabawie oraz korzystanie z nowych technologii. Uczyli się programować, nabywali kompetencje związane z kodowaniem, rozwijali kreatywność, logiczne myślenie i ciekawość.

W klasie 1a pod kierunkiem pani Anny Dykas i pana Łukasza Stelmacha zostały przeprowadzone warsztaty z użyciem robota Photon. Wykorzystując matę edukacyjną, miniatury budynków uczniowie samodzielnie zaprogramowali robota tak, aby dotarł do konkretnego miejsca. Podczas zajęć uczniowie dowiedzieli się, czym jest programowanie i algorytm. Uczestnicy warsztatów zdobyli świadomość różnicy między maszyną zaprogramowaną a maszyną uczącą się. Pod koniec spotkania wszyscy mieli możliwość „osobistego” pokierowania Photonami – choć zderzeń, kolizji było bez liku to dzieci bardzo szybko oswajały nowe technologie. Photony zostały wykorzystane również w klasie VIa – „troszkę” starsi koledzy oprócz opanowania nauki jazdy wykorzystując gotowe programy - za pomocą sześciu robotów wykonali „ zaprogramowany układ taneczny ”.

We wszystkich klasach IV-VI uczniowie pod kierunkiem pani Edyty Korzeniec  i pana Łukasza Stelmacha kodowali gry wykorzystując stronę internetową  code.org . Kierowani przez nauczycieli zostali wprowadzeni w świat programowania i myślenia algorytmicznego. Wykorzystane zostały do tego zadania kursy online o tematyce „Minecraft", „Star Wars”, „Dance party”,  „Krainy lodu” wykorzystujące  kodowanie zawierające  interaktywne ćwiczenia oraz materiały multimedialne. Podczas lekcji uczestnicy wykonywali zadania z wybranych kursów code.org aby poznać podstawowe pojęcia związane z programowaniem.  

„Dużo” starsze klasy (VII-VIII)  uczestniczyły w lekcjach związanych z modelowaniem i wydrukiem 3D  oraz obsługą wirtualnego laboratorium chemicznego „Empiriusz”. Podczas warsztatów uczniowie zgłębili temat modelowania 3D, zobaczyli gotowe projekty i wydruki 3D, poznali programy komputerowe do grafiki 3D oraz na platformie tinkercad wykonali pierwsze ćwiczenia po uprzednim przeszkoleniu.

W jaki sposób uczyć się efektywnie – to pytanie zadaje sobie każdy, niezależnie od wieku. Okazuje się, że nauka, która daje najlepsze efekty, to taka którą możemy doświadczyć, zobaczyć, z którą możemy wejść w interakcję.

Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela  chemii, pani Edyty Korzeniec wykorzystując gogle VR oraz kontrolery, przeprowadzili szereg doświadczeń chemicznych z wykorzystaniem nowoczesnej technologii.

Wirtualna rzeczywistość, która angażuje ucznia, pobudza jego wyobraźnię i zwiększa motywację, pomaga zrozumieć skomplikowane zagadnienia, ale także znacznie poprawia zdolność zapamiętywania nabytej wiedzy. Uczniowie naszej szkoły, dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii "Wirtualnego Laboratorium Empirusz", które jest doskonałym, cyfrowym, odwzorowaniem laboratorium chemicznego, w pełni wyposażonym w odczynniki chemiczne, szkło laboratoryjne i sprzęt potrzebny do wykonywania doświadczeń chemicznych poczuli się jak w prawdziwym profesjonalnym laboratorium.

Wszyscy uczestnicy Europejskiego Tygodnia Kodowania otrzymali imienne certyfikaty. Zajęcia przeprowadzono z wykorzystaniem sprzętu pozyskanego przez szkołę w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Czy nauka z wykorzystaniem takiego sprzętu była ciekawa dla ucznia? Zdjęcia i filmy nie pozostawiają wątpliwości.

#LaboratoriaPrzyszłości  #LaboratoriaPrzyszlosci

393184