Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Spotkanie nr 2

Treść

Podczas drugiego spotkania w dniu 8 kwietnia 2022 r. nauczyciele wymienili poglądy, doświadczenia, podzielili się przykładami dobrych praktyk, scenariuszami zajęć oraz sposobami realizacji programu „Aktywna Tablica”.

Omówiono narzędzia do terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zakupionymi w ramach realizacji programu:

  • Śmiało do szkoły – program zapobiegający trudnościom w nauce czytania, pisania, liczenia skierowany do dzieci pięcio- i sześcioletnich,
  • Dysleksja – zestaw programów multimedialnych wspomagających profilaktykę, diagnozę, terapię trudności w czytaniu i pisaniu, kształcących świadomość ortograficzną i poprawną pisownię dla uczniów z grupy ryzyka dysleksji,
  • Wspomaganie rozwoju – program wspomagający  wczesną terapię zaburzeń funkcji poznawczych i percepcyjno- motorycznych, wspierający rozwój dziecka w wieku przedszkolnym,
  • Spektrum Autyzmu PRO – specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i  terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spectrum autyzmu,
  • Spektrum Autyzmu PRO  - POZIOM 2 - specjalistyczny program multimedialny wspierający terapię dzieci w starszym wieku szkolnym i młodzieży ze spectrum autyzmu.

Na spotkaniu omówiono zastosowanie aplikacji:

  • Learning Apps, to bezpłatna, prosta w obsłudze platforma do tworzenia różnorodnych ćwiczeń interaktywnych. Za pomocą Learning Apps można tworzyć własne aplikacje, dopasowane do możliwości uczniów i treści, które z nimi realizujemy. Platforma ma wbudowane szablony 18 rodzajów ćwiczeń, wśród których znaleźć można  takie jak: pasujące pary, oś liczbową, kolejność, test jednokrotnego wyboru, zadanie z lukami, zadanie typu milioner, wykreślanki, krzyżówki, znajdź pary, odsłoń obrazek, wyścigi konne. Zasoby są dostępne pod adresem: www.learningapps.org
  • Kahoot to zabawne, interaktywne gry, które pomagają uczniom utrwalać znajomość angielskiego i rozwijać swoje umiejętności językowe. Bezpłatne Kahoots zawierają elementy muzyczne oraz obrazkowe, w ciekawy sposób angażując uczniów do nauki języka poprzez zabawę. Zasoby są dostępne pod adresem: www.create.kahoot.it
  • Quizlet – gdzie można tworzyć narzędzia ułatwiające naukę, np. fiszki i karty obrazkowe, dzięki którym uczniowie mogą powtarzać pojęcia, definicje, słówka. Nauczyciel może tworzyć własne zestawy bądź korzystać z wcześniej przygotowanych zasobów dostępnych w serwisie. Treści edukacyjne mają formę fiszek (flashcards), czyli dwustronnych, wirtualnych kartek. Zasoby są dostępne pod adresem: www.quizizz.com
241784