Dzień piekarza i cukiernika - Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem narzędzi TIK
Treść
15 MARCA- DZIEŃ PIEKARZA I CUKIERNIKA
15 marca to Dzień Piekarzy i Cukierników. Z tej okazji na zajęciach rewalidacyjnych odbyła się lekcja otwarta dotycząca tych zawodów. Celem zajęć rewalidacyjnych było rozwijanie małej i dużej motoryki, usprawnianie procesów pamięciowych, przeliczanie elementów według określonej cechy, rozwijanie inwencji twórczej oraz bogacenie słownictwa. Zaprezentowane ćwiczenia rewalidacyjne:
1) Pokoloruj obrazek przedstawiający piekarza Tomka według podanej instrukcji.
2)„Mało nas do pieczenia chleba” – zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=I74eufucaus
3) Rozmowa inspirowana treścią piosenki: Jak wygląda piekarz? Czy kiedykolwiek byłeś w piekarni i cukierni? Co tam kupujemy? Jak wygląda cukiernia? Nauczyciel pokazuje miejsca pracy piekarza i cukiernika https://pixabay.com/pl/illustrations/search/piekarz/.
4) Wyrabianie ciasta na chleb z masy solnej, formowanie i ozdabianie ciasteczek.
5) Ćwiczenia słownikowe – Co robi piekarz? (np. wyrabia, nakłada, zwija, ozdabia).
6) „Niezbędnik ciastkarza i piekarza” – zabawa klasyfikacyjna. Nauczyciel stawia na dywanie kosz z różnymi przedmiotami codziennego użytku. Zadaniem dziecka jest wybranie tych, które są potrzebne podczas pieczenia chleba i ozdabiania ciasteczek. Przeliczanie ciasteczek i chlebów. Układanie ich według wielkości i kształtu.
7)Podsumowanie zajęć - zagadki o zawodach SuperKid!.
8) „Interaktywna babeczka” – kolorowanka online
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/babeczka-z-wisnia-1?colore=online#
9) Podziękowanie za aktywność na zajęciach. Wręczenie dziecku prawdziwej czekoladowej babeczki.
Zastosowanie narzędzi TIK podczas zajęć rewalidacyjnych wyzwalało większą aktywność dziecka podczas ćwiczeń. TIK to doskonały sposób na skupienie uwagi i zaciekawienie uczniów.
Opracowanie Aneta Juruś