Przejdź do treści
1
2
3
4
Przejdź do stopki

Dzień piekarza i cukiernika - Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z wykorzystaniem narzędzi TIK

Treść

15 MARCA-  DZIEŃ PIEKARZA I CUKIERNIKA

15 marca to Dzień Piekarzy i Cukierników. Z tej okazji na zajęciach rewalidacyjnych odbyła się lekcja otwarta dotycząca tych zawodów. Celem zajęć rewalidacyjnych było rozwijanie małej i dużej motoryki, usprawnianie procesów pamięciowych, przeliczanie elementów według określonej cechy, rozwijanie inwencji twórczej oraz bogacenie słownictwa. Zaprezentowane ćwiczenia rewalidacyjne:

1) Pokoloruj obrazek przedstawiający piekarza Tomka według podanej instrukcji.

2)„Mało nas do pieczenia chleba” – zabawa ruchowa  https://www.youtube.com/watch?v=I74eufucaus

3) Rozmowa inspirowana treścią piosenki: Jak wygląda piekarz? Czy kiedykolwiek byłeś w piekarni i cukierni? Co tam kupujemy? Jak wygląda cukiernia?  Nauczyciel pokazuje miejsca pracy piekarza i cukiernika https://pixabay.com/pl/illustrations/search/piekarz/.

4) Wyrabianie ciasta na chleb z masy solnej, formowanie i ozdabianie ciasteczek.

5) Ćwiczenia słownikowe – Co robi piekarz? (np. wyrabia, nakłada, zwija, ozdabia).

6) „Niezbędnik ciastkarza i piekarza” – zabawa klasyfikacyjna. Nauczyciel stawia na dywanie kosz z różnymi przedmiotami codziennego użytku. Zadaniem dziecka jest wybranie tych, które są potrzebne podczas pieczenia chleba i ozdabiania ciasteczek. Przeliczanie ciasteczek i chlebów. Układanie ich według wielkości i kształtu.

7)Podsumowanie zajęć  -  zagadki o zawodach SuperKid!.

8) „Interaktywna babeczka” – kolorowanka online

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/babeczka-z-wisnia-1?colore=online#

9) Podziękowanie za aktywność na zajęciach. Wręczenie dziecku prawdziwej czekoladowej babeczki.

Zastosowanie narzędzi TIK podczas zajęć rewalidacyjnych wyzwalało większą aktywność dziecka podczas ćwiczeń. TIK to doskonały sposób na skupienie uwagi i zaciekawienie  uczniów.

 

                                             Opracowanie Aneta Juruś

215982