Dobre praktyki - szkolny koordynator projektu
Treść
Szkolny koordynator programu Laboratoria Przyszłości to osoba, która wspiera nauczycieli naszej placówki w wykorzystaniu pozyskanych pomocy. Aby na bieżąco śledzić aktualności rządowego programu dołączył do oficjalnego facebokowego profilu: Laboratoria Przyszłości oraz "Laboratoria Przyszłości w praktyce". Pierwszy link to oficjalny profil społecznościowy programu Laboratoria Przyszłości, natomiast druga grupa poświęcona jest eksplorowaniu tematyki związanej z praktycznym zastosowaniem sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. W ramach swojej wiedzy, umiejętności i doświadczenia wspiera innych koordynatorów oraz nauczycieli realizujących program rządowy. Grupa posiada ponad 10000 członków. Jesteśmy członkiem na grupie Laboratorium Przyszłości z Progresownią - Sieć wsparcia dla szkół, która jest miejscem do dzielenia się dobrymi praktykami w wykorzystaniu sprzętu, zastosowaniu metod: STEAM, Design Thinking oraz grupy Laboratoria Przyszłości. Mikrokontrolery w szkole, która jest miejscem wymiany doświadczeń dotyczących zastosowania mikrokontrolerów w oświacie.
Nasza szkoła obserwuje również profil Laboratoria Przyszłości w praktyce - Wakelet
Grupa uznanych ekspertów w obszarach, które obejmuje program, podjęła się trudu zebrania w jednym miejscu informacji na temat produktów, sprzętu, aplikacji, które zostały zakupione i są wykorzystywane w szkołach w ramach realizacji obowiązkowych (i nie tylko) działań. Na platformie Wakalet zebrano poradniki, webinaria, przykłady zastosowań, porady, inspiracje, a także dobre praktyki ze szkół. Dzięki dostępowi do tej grupy realizacja programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole stała się łatwiejsza, ciekawsza i bardziej owocna.
Technologia w edukacji ma dziś bowiem dwojaką rolę. Jest środkiem do celu i celem samym w sobie. Obcując z nią i wykorzystując na bieżąco, uczniowie mogą przyswajać umiejętności w łatwiejszy i przyjemniejszy sposób, szybciej i sprawniej zwiększając poziom swych kompetencji czy nabywając nowych umiejętności z wielu dziedzin. Jednocześnie, uczą się stosować samą technologię w najróżniejszych obszarach, co zaprocentuje w przyszłości, kiedy rozpoczną swą zawodową karierę. Z nowymi technologiami bowiem nierozerwalnie wiąże się nasza przyszłość, umiejętność współdziałania z nimi jest więc niezbędnym warunkiem już nawet nie sukcesu, ale po prostu funkcjonowania w świecie, jak kiedyś umiejętność czytania, pisania czy liczenia.